HTML

Diós torta

2012.04.09. 21:54 Mmanna

 Nem éppen kímélő desszert a diós torta, de igyekeztem azért egészségesebb alapanyagokból összeállítani. Húsvétkor azért vannak akik nem vetik meg az édességet. A mi családunkban is többen vannak, akik ebéd után szívesen elfogyasztanak egy szelet süteményt.

A képen a torta mellett az előző bejegyzésben leírt sárga túró álldogál, kifújt, festett, dekupázsolt, repesztett tojások társaságában.

A torta tésztája sima piskóta, azzal a különbséggel, hogy zabliszttel készült.
A zabliszt, ahogy én tudom, kevésbé emeli meg a vércukor szintet, mint más, pl. a búzaliszt. Alacsonyabb a GI-je. Sok benne a vízben oldódó rost. Csökkenti a zsír és a szénhidrát felszívódását. Ezt itt olvastam. Valamiért elhiszem neki.

Piskóta készítése: 

Begyújtjuk a sütőt, és egy tepsit, vagy tortaformát kibélelünk sütőpapírral, vagy vékonyan bevajazzuk és kilisztezzük.

Az alapanyagokat előkészítjük. 
- A tojásokat szétválasztjuk a sárgája egy kisebb tálba, a fehérje egy nagyobba kerül.
- Ahány tojást ütöttünk fel, annyi kanál lisztet szitálunk át. Azon kívül, hogy így az         esetlegesen a lisztben lévő szennyeződést kiszűrjük, lazítjuk is azt, több levegő kerül a liszt szemek közé, könnyebb, lazább tésztát kapunk végeredménynek
- Ahány kanál tojás, annyi kanál cukor kerül kimérésre egy harmadik tálban. Rutinos háziasszonyok, rögtön a tartóból is tehetik a tésztához a cukrot.
Én  kimérem, amióta sütés közben megszólalt a telefon, én felvettem és a fülemhez szorítottam, hallgattam az anyut, meg is álltam egy pillanatra, és közben elfelejtettem, hogy hányadik kanál cukornál tartok. 

Amikor  a hozzávalókat szépen összeszedtük,  kemény habot verünk a tojás fehérjéből. Apránként, és óvatosan, hogy a habot ne törjük össze, adjuk hozzá a kemény habhoz a tojássárgákat a cukorral, végül óvatosan az átszitált lisztet keverjük bele.
Ezt a masszát öntjük bele, az előkészített sütőformába vagy tepsibe, rögtön betesszük a jól bemelegedett sütőbe. Kb.: 180 fokon sütjük, nagyjából 20 percig.  Akkor jó, ha a beleszúrt tűre (én másra nem használt hústűt böködök a tésztába) már nem ragad semmi. 
Az első 10 -  15 percben nem nyitogatjuk a sütő ajtaját, mert összeesik a tészta.

Finomított cukor helyett, édesítőt (én ezt használtam most) vagy nyírfacukrot, esetleg más egészségesebb cukorpótlót, mint a steviát vagy csökkentett szénhidráttartalmú cukrot használhatunk. 
Én vetettem stevia magot. Kíváncsian várom, hogy kikeljen, megnőjön, és szeretném már használni a saját termesztésű stevia  levélkéimet. No de ez még odébb van, egyelőre örülnék, ha a kis növénykék kibújnának a földből.

Krém:
Vaj vagy margarin, habosra keverve cukorral, vaníliáscukorral, és darált dióval.

Én jobban szeretek vajjal sütni-főzni, ha mégis margarint használok, akkor jó minőségűt veszek.
A cukor helyett itt is lehet az alternatívákat használni.  Az hogy mennyi cukor kell a krémhez, mindenki saját ízlése szerint dönti el, kóstolgatással. Ugyanígy a dió menyiségét is.
A diót egyébként jobb darálás előtt kicsit megpirítani, mert így jobban kijön az íze

Az én tortám  most 10 tojásból, 10 kanál zablisztből, és 7 kanál édesítőből (édesítőtől függ a mennyiség) készült.  Ebből a mennyiségből egy nagyobb és egy kisebb tortát  sütöttem. A krémhez 25 dkg margarint, és 20 dkg vajat , 3 kanál vaníliás cukrot,  fél kiló porcukrot, 30 dkg diót használtam. A porcukor helyett használhattam volna édesítőt vagy xilitet  is, ha nem felejtettem volna el felírni a bevásárló listára. 

A mértékletesség itt is fontos.  Akár cukorral, akár édesítővel készítjük az ételeinket. 
 

A mannakreativ.blog.hu/ nemrég indult. A mannaelete.blog.hu/ már régebben. Ezeket a blogokat is ajánlom mindenki figyelmébe.   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mannakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr634374260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása