HTML

kelbimbó főzelék alias pulutyka

2012.04.11. 14:52 Mmanna

Még húsvét előtt, vásárlás közben Zsolti meglátta a fagyasztó pultban  a kelbimbót és felkiáltott: Vegyük meg, úgy megkívántam egy kis pulutyka főzeléket. 
Négy évvel ezelőttig, amikor is Székesfehérvárra  költöztem, én még csak nem is hallottam ezt a szót: pulutyka. 
Nos eljött az ideje, hogy megfőzzem. Pörkölt volt hozzá.

Emlékeim szerint, nem ez az étel volt gyermekkoromban a kedvencem. Ahogy a zöldpaprikát, és még sok minden más ételt sem szerettem, nem úgy mint most. Harmincöt -negyven éve el sem tudtam képzelni, hogy alig várom, hogy megfőjön, és megkóstolhassam.  

Egy fej hagymát nagyon kevés olajon/vajon megfuttatjuk. Kevés, kb. fél decinyi vizet öntünk rá, kicsit pároljuk benne a hagymát. Amikor ismét zsírjára pirult, rátesszük a félbe, negyedbe vágott kelbimbót, és a vékony szeletekre  vágott burgonyát (hogy hamar megfőjön, mert a kelbimbó is hamar fő, néhány perc alatt).
Felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi. Közben sózzuk, borsozzuk, köménymagot is teszünk hozzá, és egy-két gerezd összenyomott fokhagymát. A köménymagot nem mindenki szereti egészben megtalálni az ételben. Az üzletekben lehet kapni őröltet, de magunk is megőrölhetjük, egy kávédaráló segítségével.

Ha  megfőtt, akár késznek is nyilváníthatjuk, pláne ha több burgonyát tettünk hozzá, apróra vágva, hogy hamar szétfőhessen, és jobban sűríthesse a főzeléket.

Aki nem idegenkedik a rántás készítésétől, az rántással fejezheti be. Én is ezt tettem. A rántás is hozzáad valamennyit a kialakuló ízhez, és sűrít is. Pici olajon, majdnem szárazon, megpirítottam egy kanál zablisztet (búza liszt is jó). Sötét zsemleszínt kapott, majd hideg vízzel felengedtem, és a főzelékre öntöttem. Még kb. öt percig forraltam, mielőtt elzártam a gázt alatta.

A pörköltet nem most főztem hozzá, hanem a fagyasztóból vettem elő. Egy pörköltnek is kell minimum két óra főzés lassú tűzön.

Van néhány étel, amiből nagyobb adagot főzök egyszer - egyszer.  Azt amit nem azonnal fogyasztunk el, porciókra osztom, gyorsan lehűtöm, és fagyasztóba teszem. Lehet nem igaz, de úgy érzem, még az íze is más a pörköltnek, ha épp csak annyit főzök, ami egyszerre elég, vagy ha sokkal többet (ilyenkor finomabb) Az ízén kívül az is előnye annak, hogy jut fagyasztásra is, hogy amikor csak fél órám van főzésre, akkor is tudok az asztalra olyan ételt tenni, ami időigényesebb. Nem minden étel alkalmas a fagyasztásra, de a pörkölt jól bírja. 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro pörkölt főzelék kelbimbó főzelék pulutyka

A bejegyzés trackback címe:

https://mannakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr934383306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása