HTML

manna konyhája

Harc a kilók, a betegségek, és a rossz szokások ellen a konyhában.

Friss topikok

Archívum

mézes, diós csirkemell csíkok brokkolival, burgonyacsipsszel

2012.04.23. 21:10 Mmanna

 Vágytam  valami  másra! Olyasvalamire, amire nagyanyám azt kérdezte volna: Mi ez a gezemice? A gezemice az ő szóhasználatában valami kétes ízű, és állagú ételt jelentett. És persze , ha valamilyen ételt még nem kóstolt, nem ismert, akkor is ezt a szót használta.

A méz és a csirke az ő konyhájában biztosan nem került volna egy lábosba. Igaz, kínai kifőzdében sem járt soha

HOZZÁVALÓK egy jobb étvágyú, vagy két kis étkű ember számára:

- 1 fél csirkemell

- fél marék dió durvára vágva

- teáskanálnyi szezám mag

- fűszerek: só bors, gyömbér, pici szerecsendió

- 1 fej hagyma

- 1-2 gerezd fokhagyma

- 1 - 2 kanálnyi méz

Elkészítés: A csirkemellet és a hagymát csíkokra vágjuk,  és egy tálban összekeverjük a többi hozzávalóval, betesszük a hűtőbe egy-két órára. Én reggel megcsináltam, aztán intéztem dolgaimat, és délben folytattam: egy serpenyőben pici olajat forrósítottam és a tálból bele zuttyantottam a diós mézes, hagymás, stb. husit. Fakanállal meg-meg kevertem, nehogy leégjen. Közben a brokkolit megpároltam, és 1 burgonyát meghámoztam, mostam, majd az uborka szeletelőn, csipsz vékonyságú szeletekre gyalultam. Amikor a csirke megsült, kicsit megbarnult, tányérra szedtem, és abban a serpenyőben a a krumplit is megsütöttem, majdnem szárazon (ici-pici olajat azért még tettem hozzá). 
A párolt brokkolit, és a krumplit a csirke mellé tettem a tányérra. Szerintem még a mamának is ízlett volna.

Megjegyzés:  

- Nem kell túl sok méz, nehogy nagyon édes legyen a hús

- A sóval is óvatosan bánjunk, inkább kóstoljuk meg sütés közben a húst, és akkor sózzuk még ha szükséges.

- A tálalás előtt, húst nem árt meg melegíteni, mert kihűlt, amíg a krumpli sült. Persze lehet egyszerre is sütni két serpenyőben, de ekkor a krumpli nem veszi fel a hús serpenyőben maradt szaftját

mannaelete.blog.hu/

 mannakreativ.blog.hu/

 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke gasztro csirkemell diós mézes csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://mannakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr244469315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása